Renault słynie z wielu kultowych modeli, ale seria samochodów dostawczych, to cymes wśród cymesów. Renault Master – bo o nim tu mowa, jest to grupa bardzo dużych dostawczych samochodów. Natomiast od dwa tysiące dziesiątego roku również lekkich aut ciężarowych. Samochody słyną z trwałości i niezwykłej wygody, dlatego też ostatnimi czasy modne stało się przerabianie ich na domy na kółkach.
Przegląd modeli
Zaczęło się od 1981 roku, gdy wyprodukowano Renault Master I. To auta o charakterystycznym, wyjątkowym wyglądzie. Posiadają napęd na przód i wysoką pozycję kierownicy. Już w tysiąc dziewięćset osiemdziesiątym dziewiątym roku wprowadzono do nich silnik o pojemności dwa koma pięć decymetrów sześciennych. Kilka wersji tego silnika pozwalało dobrać model odpowiednio do kwoty jaką chcemy zainwestować. w 1990 roku zmieniono stylistykę modelu oraz postarano się, by osiągi wzrosły z sześćdziesięciu koni mechanicznych, poprzez siedemdziesiąt pięć, aż do turbo – dziewięćdziesiąt czterech koni mechanicznych.
Master II. W tysiąc dziewięćset osiemdziesiątym siódmym zapoczątkowano pracę nad generacją drugą, jednak przerwano te prace aż do tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego dziewiątego roku, kiedy to po dojściu do porozumienia renault z DAF prace ruszyły. Master drugiej generacji posiada kilka różnych modeli zabudowy. Jest to Kombi, Mikrobus, Furgon. Najpierw master posiadał silnik dwa koma pięć D, a następnie dwa koma osiem Ti. Następnie posiadały jeszcze silnik jeden koma dziewięć d Ti. Samochody te mają jeszcze jedną ciekawą bardzo użyteczną cechę. Prawie dziewięćdziesiąt procent materiałów wykorzystanych przy tworzeniu tego auta może zostać przetworzonych powtórnie.
Po roku dwa tysiące pierwszym i wprowadzeniu nowych silników auta te mogły osiągać już moc sto piętnastu koni mechanicznych.
Motoryzacja i cały świat zafascynowany silnikami byli wdzięczni producentom za ten szczególny model. Jednak największą furorę zrobił wyjątkowy silnik trzy koma zero d Ci. Była to konstrukcja Nissana. Następnie zastąpiono go silnikiem dwa koma pięć d Ci, w którym to moc maksymalna była wyjątkowo duża, bo aż sto czterdzieści pięć koni mechanicznych.
Master III. Posiada niezwykle nowoczesny wygląd. Jest niezwykle wygodny i ładny. W dwu tysięcznym czternastym roku w pojeździe zmieniono wiele rzeczy, ale przede wszystkim silnik (ten posiadał zaledwie 1 albo 2 turbosprężarki). Auta te wzbogacono układem ESC, który to został wspomagany systemem Hilll Start Assist. Posiada nowoczesne, niezwykle bezpieczne, szerokokątne lusterka, co sprawia, że martwy punkt został zlikwidowany.